Si tu faci greseala aceasta pe Facebook?

Nu vreau sa iti tin teorii despre cat de vizualitate, „sharuite”, „like-uite” si comentate sunt fotografiile de pe Facebook. Daca ai un cont stii si tu ca mai repede te opresti la o fotografie decat la un status. Vorba aceea 1 imagine cat 1000 de cuvinte e relevanta pentru ce se intampla pe aceasta retea de socializare.

Si TOTUSI, foarte frecvent ( suparator de frecvent as putea spune) dau peste greseala de mai jos. Adica? Te las un pic sa te uiti la fotografia de mai jos si sa iti raspunzi ce anume nu e ok.

Ai aflat mesajul? Nu. Despre ce e aceasta fotografie? Nu stiu.

exemplu de postare gresita pe facebook

Pe fotografie e un mesaj care nu poate fi citit pentru ca…, pentru ca a fost scris initial pe o fotografie care avea formatul tip „letter”- adica era un dreptunghi pe care l-am „inghesuit” intr-un…patrat, sau in asa numita ratio 1:1, sau format „CD- cover”. Si asta sta se intampla cu TOATE fotografiile de pe Facebook ( ma refer acum la cele din time-line).

Nu stiu de ce ( si nu are rost sa aflu raspunsul) cei de la Facebook au optat pentru acest format. Retine PATRAT!

Da,  pe wall se vede fotografia intreaga, la fel, daca dai click pe ea. Dar hai sa ne gandim, daca intri pe o pagina, de exemplu, chiar pe pagina Fabricutei de idei, dai click pe foto? Nu, preferi sa te uiti.

Cei de la Facebook au pus optiunea de repozitionare a fotografiei, tocmai pentru a preintampina aceasta problema, dar nu poti inghesui un dreptunghi intr-un patrat decat prin „crop”. Plus, tu iti repozitionezi fotografia, cel care o va distribui crezi ca o va repozitiona? Nu.

Bun, si atunci, ce e de facut?

Simplu. Gandesti „compozitia” cadrului- cum vor fi asezate elementele in „rama”, de la bun inceput. Ce pot sa iti recomand este sa pui „piesele” central, astfel incat in momentul in care cropuiesti sa ai o „rezerva” pe margini din care sa „decupezi”.

Dar aparatul nu face fotografii in forma de patrat! Da, stiu, tocmai de aceea iti las aici un link unde poti descarca un program gratis in care poti edita. In acest program editez si eu si e foarte practic. La formatul de care ai tu nevoie pentru Facebook vei gasi denumirea „CD cover”.

Atentie, nu iau acum in discutie fotografiile de autor, portrete s.a., ma refer acum in special la fotografiile de produs sau la fotografiile cu mesaje motivationale care  sunt realizate pentru a fi postate pe Facebook.

Ce fac eu?

Daca nu sunt fotografiile mele, ca administrator pot doar sa le repozitionez in „patrat”. Nefiind ale mele, nu am niciun drept sa le editez.

Daca sunt ale mele, fac doua lucruri:

  • tin cont de faptul ca vor fi puse pe Facebook, asadar, din start cand fac fotografia  ma uit in viewfinder ca printr-un patrat. Nu las elemente importante pe „marginile” fotografiei.
  • o data ce le urc in calculator, le „cropuiesc” in format de „patrat”, 1:1 

Dupa atata teorie, mai jos am pus o  fotografie care este gandita dinainte ca fiind de postat pe Facebook. Am avut grija sa „adun” scrisul, sa fie mai central si am „taiat”  din start in forma de patrat. In momentul in care am postat-o pe Facebook, s-a asezat frumos in chenar.

Iar acum ai inteles mesajul, nu-i asa? 🙂

fotografie editata corect

Sper ca aceasta informatie sa iti fie de folos, mai ales daca ai ales sa faci marketing pe aceasta retea de socializare. Gandeste-te ca la magazin mai degraba cumperi o bluza aflata la vedere, decat una inghesuita pe un umeras.

Lasa-te inspirat!

Daca aceasta informatie ti-e utila, da like pe Facebook. S-ar putea sa le fie si altora de folos. 

 

Comentarii

comentarii